lördag, april 4

lilla hjärtat.

fint vagnhänge f teddykompaniet i båstad jag fick från en av babyboxarna jag beställt sen jag blev gravid. (annan stor sak sen sist är också att vi bytt efternamn, jag och J, till havsborn, som vi själva hittat på.) trots att jag är i vecka 32 nu känns det fortfarande så himla overkligt alltihop. kan liksom inte föreställa mig att jag ska bära runt på vårt barn snart här i vår lägenhet. att jag ska få klä det i fina kläder, lägga filt över, snusa på huvudet, bära i sele på magen och köra i finaste barnvagnen. för att nämna några positiva saker. beräknat födelsedatum är 6e juni. just den månaden tycker jag också är ett jättefint namn på en tjej. juni. ungefär tre veckor innan ska mamma ge sin ena njure till niklas. känns jätteläskigt och jag oroar mig mest för mamma; hon är ju inte i bästa kondition att donera. eller eg är det ju mig själv jag oroar mig för, för att jag vill ha kvar henne i åtminstone det skick hon är i idag. benämningen lilla hjärtat passar på fler än önskvärt just nu. 

Inga kommentarer: