fredag, juli 11

varför älskar människor?

middag hos E&K i onsdags och sen en vända ned till deras närmaste badplats, drevviken. igår hämtade J mig efter jobbet och vi åkte till bergshamra och träffade P&M för prommis, fika och god tacomiddag. idag tog jag cykeln hela vägen (strejk plus utgånget sl-kort plus tidseffektiv motion :-)) och självklart bestämde sig kedjan för att den skulle hoppa av!

fem böcker är på väg hem till mig. det är alltid en lite speciell känsla; att fundera på vilka man vill ha och sen beställa och sen vänta och sen känna och läsa och bläddra och ställa in i bokhyllan. fast jag är av den övertygelsen att jag mår bäst av att inte vara så sakberoende (materialistisk) har jag svårt att släppa det där med böcker. tänkte börja låna på bibliotek istället men det tar emot. jag tror man kan sortera in den känslan under kategorin kärlek.

3 kommentarer:

Maria sa...

Vilka böcker inväntar du? Blir nyfiken!!

Lina sa...

kärlekens historia - nicole krauss, fräsch, frisk och spontan - mons kallentoft, skärningspunkter - bee lavender, towelhead - alicia erian och löpgravsvägen - kari hotakainen.

ganska blandat.

Maria sa...

Har bara läst den första. Blev besviken på den, lät mycket bättre än jag tyckte att den var. Du får säga vad du tyckte om den sen.