söndag, december 21

faktiskt lite julförväntan.

fikat igår var trevligt även om det blev lite högljutt som jag förutsett. alla kakor jag bakat uppskattades och det kändes bra. hade tom gjort kolakakor speciellt för bror M som är extra svag för såna. (fick tulpaner av hans sambo P som jag blev lite inspirerad av. ser ut som salladslök.)

inget planerat idag men det blev en solig promenad i förmiddags och sen har jag varit och hämtat blodsockerstickor som av nån anledning kom till ett schenker-utlämningställe i årstadal istället för till gröndal som brukligt. måste nog ringa dem och fråga för jag har inte lust att gå/åka dit varenda gång.

annars att-göra är bara finsk kålrotslåda som jag ska laga och ha med på julafton till mamma&pappa. har aldrig ätit det förut och tyckte det var roligare att testa nåt nytt när mamma ville att vi alla skulle ha med oss nåt.

Inga kommentarer: