tisdag, december 9

trött efter julbord.

idag var vi på julbord/lunch med jobbet på haga forum. mysig lokal med liten brasa i mitten av lokalen, i mitten av ett av borden. var ett par år sen sist jag var på julbord och då var det på en båt. då man hade utsikt över vatten även från detta ställe skulle man kunna säga att även det här var lite maritimt. jag är inget jättefan av julbord utan gillar mer när de serverar lite ovanliga grejer och det fanns det inte så mycket av här även om jag alltid gillar rökt ål och kallrökt lax. både ostkakan, risgrynsgröten och saffrans- och risgrynspannacottan smakade för lite, tyckte jag. för övrigt är jag oftast lite hungrig när de flesta andra går ifrån såna här saker proppmätta, men det brukar jag hålla för mig själv :-)

strax innan klockan sex igår satt vi med varsin hamburgare utanför mcdonalds inne på centralen och väntade på att alla-kan-sjunga-kören (där J:s syster E är med) skulle bli klara med sin uppvärmning och börja sjunga. hallelujah och ängeln i rummet frambringade nästan tårar hos mig och självklart kunde jag inte låta bli att sjunga med heller :-)

nu ska jag bege mig hemåt.

Inga kommentarer: