söndag, juni 10

fjäderdiskus med kossa.

Igår hade vi möhippa för M. Det var den första jag var på och i augusti blir det första bröllopet (om man exkluderar mina föräldrars när jag var knappt två år). M fick med hjälp av ledtrådar lista ut vilka platser hon skulle åka till och på varje plats stod en kompis med ett särskilt attribut. Efter en lunch i skuggan på Djurgården åkte vi färjan till Slussen för att spela minigolf i den extrema hettan på Söder och sedan hem till S och A för middag, femkamp och Wii-spel. Jag hade aldrig testat det sistnämnda innan men nu förstår jag lite bättre vad folk menar, och inte för att jag nånsin varit särskilt mycket för tv-spel men vem kan motstå fjäderdiskuskastning med kossa och en backhand i tennis när man dessutom gör det med hela kroppen?! Mycket skratt och stoj blev det och jag tror M var nöjd med dagen.

Idag pannkakstårta under parasoll hos m&p eftersom lillebror N fyller år. Jag har konstigt nog blivit barnsligt förtjust i pannkakor på senare år. Och jag tycker mindre och mindre om värme ju äldre jag blir. Det känns ju bra :-)

Inga kommentarer: