söndag, juli 29

me likes to play with words.

känner inte att jag bara kan publicera en bild, så nånting ska jag ändå skriva.

lynnigt väder skulle jag vilja kalla det som varit de senaste dagarna här i stockholm; varmt och lite svalare och regn och soligt om vartannat. jag och J har varit ute mycket, bl a runt brunnsviken och på djurgården där vi fick en fin närbild på en rävunge. har aldrig varit nära en sån ute i det fria förut och skickade ett litet mejl till skansen för att fråga om de möjligen saknade nåt sånt djur, men ännu har inget svar kommit. igår och idag (och troligtvis imorgon också) har vi varit runt båtarna i tall ships' races och åkt en tvåtimmarstur med isbrytaren sankt erik från galärvarvet. vi har varit på fjällgatan och på ersta, som utan tvekan alltid kommer vara en av de bästa utsiktplatserna i stockholm, trängts med turister och barnfamiljer som inte var turister som köpte brända mandlar och fudge och lakrits och korv. några bilder blir nog fina så både räven och nåt maritimt kommer. det tar på krafterna att traska i stan så nu är det dags för lite vila med J som redan sover lungt här nära mig.

Inga kommentarer: