söndag, september 9

skuff.

i väntan på bröd som aldrig jäser roar jag mig med en lista igen. är sjuk och har långtråkigt men med tanke på att J har varit sjuk i tre veckor nu och inte klagat en enda gång borde jag inte heller göra det.

v
em ringde du senast?
pappsen.
vem ringde dig senast?
J.
hur löd det senaste sms:et du fick?
bra att du va ute och hade lite kul ikväll. sov gott nu min prinsessa o puss/din sjukling.
föredrar du att ringa eller skicka sms?
beror mycket på. föredrar mejl framför sms.
är dina föräldrar gifta eller skilda?
gifta.
när såg du senast din mamma?
idag.
när vaknade du idag?
strax före åtta.
vilken är din favoritjulsång?
hark! the herald angels sing/gloria (in excelsis deo).
vilken är din favoritplats?
hemma.
föredrar du skor, strumpor eller barfota?
barfota. utan tvekan.
när var du i kyrkan senast?

drygt en månad sen, då M och P gifte sig.
v
ar tror du att du befinner dig om tio år?

inte en aning och funderar inte så mycket på det heller. försöker leva i nuet.
vad skrämde dig om natten som barn?
inget; jag var inte särskilt lättskrämd.
har du stationär eller bärbar dator?
bärbar.
är du social?
beror på. vissa skulle nog påstå det men svaret blir nog nej.
vad dricker du till frukost?
juice av nåt slag.
kan du spela poker?
kan och kan. vet väl reglerna på ett ungefär.
är du en beroendemänniska?
är inte alla det? egentligen. jag är beroende av kärlek och människor. om det inte är samma sak.
har du någonsin åkt ambulans?
ja.
vad har du närmast dig just nu som är rött?
mobilen.
kan du byta olja på bilen?
nä, absolut inte. förresten byter man väl inte, man fyller väl på?
nytt ord alla borde använda sig av i höst?
skuff= skräp, onödigt, irriterande.
hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
tre.
vilken svordom använder du mest?

fucking jävla. men bara med ironi.
skulle du hellre ta bilden än att vara med på bilden?
självklart.
om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?

en lägenhet.
använder du huvtröjor?

händer att jag gör.
kan du vissla?

visst. och ibland riktigt bra också.
tror du folk pratar bakom ryggen på dig?

helt övertygad om att de gör.
har du gråtit offentligt?

har nog hänt. jag har rätt lätt för att gråta.
kan du kasta macka?
nej. jag gillar att sparka på stenar framför mig när jag går istället.
är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
både och. jag registrerar omedvetet fel, såsom stavfel och särskrivningar, i saker jag läser men har tex inga problem med att själv bara skriva med gemener eller utelämna subjekt i meningar, vilket säkert andra tycker är fel.
har du någonsin köpt något från eBay?

jepp, en nip/tuck dvd-box.
t
ycker du om att krama folk?

nä, inte folk i allmänhet men vissa utvalda.
äger du en digitalkamera?

ja, jag ÄGER en digitalkamera.
v
ilka böcker, om några, har fått dig att gråta?

säkert flera men en jag minns var hallå eller! av robert bagius (en kille som dog i cancer)

får du dåligt samvete efter att du ätit kött?

nej, varför skulle jag få det?
vad var den senaste musik du lyssnade på?

only you med yazoo (fortfarande).

2 kommentarer:

Maria sa...

Har TV:n på och hörde precis only you i en reklam. Har du sett den. Nibe var det reklam för tror jag (be mig inte att återge vad det var för företag).

Så du är sjuk nu. Jobbigt. Samma som J?

Lina sa...

nä, kollade precis upp den. lite kul. för mig är nibe ett företag som gör värmepumpar. allmänbildning, du vet :-)

nä, jag är bara förkyld än så länge, typ, fast ont i halsen på ett onormalt sätt.