onsdag, november 14

desire to deliver perfection.



detaljer. återigen detaljer.

i ett försök att se om jag kan gilla nåt annat godis än choklad köper jag bassett’s traditional winegums. självklart måste jag studera bitarna i detalj, upptäcker att det står g.b på dem och läser på förpackningen att det kommer sig av att grundaren hette george bassett och att firman grundades 1842 i sheffield.

hur markisen ser ut på insidan. hur träden skuggar marken och hur löven skuggar varandra. hur det gnistrande solljuset kan förmedlas inverterat.

som när en klar melodisnutt som väcker nåt i mig bultar i bröstet och jag tror att nån ser mig.

jag kan ta hur många bilder som helst på samma motiv - ändra vinkeln och avstånd lite, lite grand - fast jag vet att jag kommer radera alla eller nästan alla ändå.

perfekt är inte målet. målet är att försöka vara nöjd med det jag
åstadkommer
presterar
gör
är
ger
får

det är svårt nog.

kvällens musik.

Inga kommentarer: