tisdag, augusti 19

bara presenter som inte kan köpas för pengar.

eftersom det råkar vara 27 år sedan jag föddes imorgon kommer mamma&pappa, bror N, K och E&K hit och äter pannkakstårta. en trend, som kanske övergår i en tradition, som började förra året då mamma&pappa överraskade mig med just det. även bror M ringde i helgen och uppmärksammade dagen och jag sa att jag inte gillar sånt firande och presenter (de få saker jag vill ha väljer jag helt själv och jag är inget fan av överraskningar, men det har tydligen folk svårt att acceptera och respektera. jag har väldigt svårt för sånt man ska. om nån fyller år ska man köpa en present. på julen ska man ge varandra julklappar. oavsett. åtminstone ska man ta med sig en blomma. jag vill att folk ska göra det för att de vill, när de vill och för att det finns en genuin genomtänkt tanke bakom. så.) men då sa han iaf att det ju också var länge sen vi sågs och det värmde. så vi bestämde att han och P får komma på söndag under förutsättning att de inte har present utan bara fika med sig. det är en bra kompromiss :-)

Inga kommentarer: