lördag, augusti 9

ymer versus seven seas voyager.

ovanligt spontant för att vara mig bjöd jag mamma&pappa och bror N på middag igår när J skulle ut och träffa några kompisar. god pastasallad och liten förrätt med spenat, salami och grillad kronärtskocka. de fick också se nya fina cykeln och mamma lyckades med bedriften att ramla när hon skulle provcykla. fallet såg väldigt illa ut, hennes huvud böjdes mot bilen hon föll emot och några sekunder trodde jag det hade gått riktigt illa, men lyckligtvis gick det bra. pappa och jag visste inte om vi skulle skratta eller vara irriterade när det också är typiskt mamma att "råka ut" för en sån sak. farten var väldigt låg och hennes förklaring var att handbromsen tog mycket hårdare än hon trott så det blev tvärstopp!

när det ännu var soligt varmt i eftermiddags åkte J och jag till gärdet för att kolla på isbrytaren ymer som tillfälligt låg i frihamnen. ombord fanns en tipsrunda och vi var rätt länge på kommandobryggan och lyssnade på besättningen. rakt framför ymer låg lyxkryssningsfartyget seven seas voyager. startpris för 7-dagarskryssning sthlm-köpenhamn: 5800 dollar.

Inga kommentarer: