söndag, november 9

fars dag och mors födelsedag.

lunch här med hela min familj idag. jag gjorde tacotårtan med kyckling och en köttfärspaj samt sallad på ruccola, gurka, tomat och fetaost. mamma fyllde 53 år i veckan och pappa hade per definition sin dag igår, men bortsett från det är de ändå värda allt!

nu skulle jag vilja se det ensam mamma söker-avsnittet som ska sändas ikväll men det blir nog så att vi kollar klart på jönssonligan och svarta diamanten istället (i vilken de gör snittar på blodpudding och majonäs). varenda replik och varenda gest är så väl genomtänkt i jönssonligan-filmerna, jag har alltid varit ett fan :-)

annars tycker jag mörkret har blivit mer påtagligt men fukten och den relativa värmen igår och idag gör ändå att det är rätt behagligt ute och för övrigt är detta inlägg nummer 360 och bloggen fyller snart två år.

Inga kommentarer: