lördag, november 15

kanske lite väl mycket matfixering men det råkade bli så idag.




idag har vi bara tagit en promenad och ätit lunch på winterviken. känns så lyxigt att äta lunch ute så nära hemma! jag beställde en svamp- och grönsakspaj med sallad och fick in en jättetallrik med massa sallad innehållande bland annat kikärtor, romansallad, isbergssallad, kokt gul rödbeta och morot samt advocado. en grön god dressing låg ovanpå och dessutom gott bröd bredvid med färskostcremé plus själva pajen som man vid första anblicken inte ens såg för all sallad ovanpå. det var det godaste jag ätit på länge.

fick en lite annorlunda pasta från mamma&pappa efter deras italienvisit i somras; lumaconi giganti och när bror M:s sambo P var här förra helgen bad jag henne översätta de delar av receptet på förpackningen (se foto) jag inte förstod och ikväll blev det då ett försök till att laga nån slags tomatsås med lök, ricottaost och korv (skulle enligt receptet vara salsiccia men det fanns inte utan det fick bli kabanoss istället) förutom de sedvanliga ingredienserna vitlök, buljong, honung (eller socker), tomatpuré och kryddor. sen la man den halvfärdigkokta pastan i såsen, på med parmesanost och gratinerade i ugnen. blev väldigt kraftig smak men personligen tycker jag det blev lite för sött med ricottan. efterrätt: ballerina som fortfarande kvalar in som favoritkakan :-)

Inga kommentarer: