lördag, november 22

västertorps simhall.

i torsdags var vi och simmade i västertorp. eftersom jag alltid fryser mig blå om läpparna på de flesta bad pga snål vattentemperatur hade jag kollat upp (på badets hemsida) att det skulle vara extra varmt, ca 29 grader, just på torsdagar i den här bassängen. dessutom skulle det vara lite mysigt med tända ljus och lugn musik från halv åtta. vi kom dit strax efter sju och jag njöt inte direkt av att doppa mig, om man säger så, och inte blev det varmare när klockan passerat halv åtta. en annan simmande frågade en personal om detta och han sa att det inte var varmare på torsdagar. hon hade tom ringt till badet dagen innan och då hade de vidhållit att det skulle vara varmare än vanligt. tycker det är så dålig stil att ljuga! när vi gick därifrån sa jag till i kassan att jag tyckte det var dåligt att ha felaktig information på hemsidan och dessutom ljuga nån rätt upp i öronen när man ringer. det stör mig extra mycket när skattefinansierade verksamheter beter sig på det sättet. jag kommer inte återvända till västertorps simhall och jag har även fyllt i det formulär som fanns på hemsidan för klagomål.

idag promenad med E&K till söder och café vero där jag åt en utsökt brunchtallrik med äggröra, prinskorv, bacon, toast, fetaoströra samt (det bästa) amerikanska pannkakor med banan, choklad och sylt. sen åkte vi vidare hem till P&M och fikade och tittade på deras lille M som föddes för en månad sen, fast han mest sov.

är egentligen sovtrött nu men har lite lovat J att jag ska vara uppe och kolla på svensson, svensson när det sänds för en gångs skull (och inte på internet i efterhand). är sällan jag är uppe efter tio nuförtiden; har verkligen försökt att förskjuta sovtiderna men det går inte och då är det bara att anpassa sig (med vissa undantag).

Inga kommentarer: