tisdag, december 18

och ibland saknar jag dig innan du gått.

hon var egentligen fri att göra vad som helst, hon hade inga band, inga tvång. lea hade uppnått exakt den tillvaro hon alltid hade önskat - total självständighet och frihet att göra precis vad hon ville. och nu när hon uppnått det, ville hon märkligt nog ingenting alls . (ur ladies av mara lee)

och när jag för en gångs skull vill ha nåt som egentligen skulle gå att ordna (ett egetdesignat visakort) kan inte skandiabanken fixa det åt mig. inte i dagsläget.

inte för att citatet var speciellt på det sättet men när jag läser långa stycken där författaren hittat precis exakt rätt ord känner jag både lust och lite avundsjuka, för oftast trubblar det för mig; de där perfekta, träffande eller finurliga sakerna som andra skriver kommer inte fram ur mina nedtryckningar. släpp på kraven.

kvällsfryser, äter noblesse mint och lyssnar på amanda jensen, har lyckats med bedriften att inte höra henne sjunga förrän igår, tycker hon gör hallelujah bättre än både rufus wainwright och jeff buckley. sensuellt och liderligt.

Inga kommentarer: