lördag, april 26

det är så det ska vara.

fotstatus efter 20 347 steg: en blåsa och huden uppfläkt på två ställen. ont. får väl skylla mig själv som går så långt med nya skor och inte ens tar plåster med mig. lyckas alltid på nåt sätt förtränga att mina fotknölar allt som oftast leder till besvär i de flesta skor.

vandrade med J:s föräldrar och E&K runt den halva av årstaviken jag aldrig gått runt förut: längs årstasidan. lunch intogs på skanskvarn, där tunnelbanan och tvärbanan korsar varandra. disig men mycket varm dag och vi hann precis hem innan störtskuren kom. i den sköna efter-regn-fukt-lättunga luften tog jag sen en cykeltur. det är också vår.

ikväll kom jag på att jag missat att se serien barnmorskorna som går på svt. visste att jag skulle tycka om den redan innan, vet egentligen inte varför jag inte sett den tidigare, då den så behändigt går att se när man själv vill och med full pausfrihet. det är så det ska vara.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, låter verkligen som ni har riktig vår därhemma! Skulle gärna byta gårdagen med dig, men kanske inte skavsåren. ;-) Här är det visserligen varmt, men väldigt smoggigt, fuktigt och allt annat än prommenadvänligt... Ska man korsa en gata så gör man det verkligen med risk för livet. Så du kan gissa att jag börjar längta hem. Har precis konstaterat att två veckor hade varit alldeles lagom härborta!
Stora kramar

Lina sa...

kul att höra från dig! började just undra när hemfärd är/blir planerad. förstår att du längtar hem under de förhållandena, även om det är spännande och en erfarenhet oxå.