torsdag, maj 8

det här med beskärning.

när jag för ett tag sen beställde kort via internet saknades vissa när jag fick hem dem, förutom att kuvertet var lite vikt i kanten och således korten mer eller mindre oxå såg vissa av korten inte riktigt ut som de gjorde på skärmen. skillnader i färgnyanser och pixlighet får man såklart ta men nåt jag inte tänkte på vad det här med beskärning och precis när jag trodde att jag kanske greppat det nåt sånär fick jag hem de senast beställda förstoringarna (efter att den tidigare leveransen var skadad av locket på cylinderförpackningen) och...vad konstigt, är det nåt fel på ramen från ikea (har lyckats få skeva ramar därifrån förut), fotot passar inte? nä, det är lite för stort. nästan 51 istället för 50 cm på ena ledden. trots att vi fixat storleken innan eftersom vi nu sett det här med beskärning och inte beskärning. jaja, återstod bara att klippa då (och det blev okej ändå).

ibland blir det tidig lunch fast man inte är hungrig för att det passar så i protokollet; nu en timmes inkubering med antikroppar och sen bara kortare pauser. ska gå ut och se om jag kan njuta lite av värmen och dofterna...

Inga kommentarer: