söndag, maj 11

högsommarhelg.

hitta en plats med lagom kombination av sol, skugga och vind. ligga för nära vattnet så att vågorna efter stora båtar skvätter upp på smalbenen när man ligger på mage och läser (nästan klar med hallonbäcken av lina forss (citat nedan)). uppskatta kepsens funktion! mot kvällen grilla korv och majskolvar på berget utanför. ta på sig tröja och heltäckande skor när solfrossan sätter in. se ljuset i allt annat än källan för den är för stark. cykla på cykeln med flest växlar utan kedjeskydd i shorts och ha med sig en isvattenflaska.

-du måste ha visst överseende med mig, säger jag ut i mörkret, jag är skörare än du tror.
-nej, säger han segervisst. du är starkare än du tror.

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag har lagt in små lappar vid bra citat i den boken (inte helt avslutad än. Kommer publiceras på min blogg i sinom tid.

Lina sa...

ja, lina forss kan verkligen hitta de där bra formuleringarna. håller nog med dig om att man måste tänkte efter lite vad hon menar ibland, som du skrev på londonkortet. tack för det, btw!