söndag, maj 25

rindö runt.

blev upphämtade av A för att åka och hälsa på S på rindö igår. blev en fin utedag med vinden som smekte huden på färjan och på rundturen förbi oxdjupet och alla gamla byggnader och föremål och annat som påminde om att ön varit full av militär verksamhet som nu lagts ned.

saker man hör och ser och insuper och sen tolkar för att begripa, inse och närvara. det var en för mig lite annorlunda kväll. det blir ofta intensivare, mer känslomässigt och mer liv när man träffar människor som liksom en själv går lite utanför de gränser som anses socialt acceptabla.

både J och jag är fortfarande lite påverkade av förkylningsviruset som knackade på i veckan men idag ska vi ändå åka först till lillebror N i spånga dit mamma&pappa och bror M och hans sambo P oxå kommer (så det blir nog lite livat) och sen vidare till pershagen. det är faktiskt mors dag och även om jag inte är nåt stort fan av sånt som står i almanackan är det ju trevligt att träffas. J:s mamma har varit i östersund och kommer hem först ikväll men J:s syster E och sambo K blir bra sällskap, förutom J:s pappa såklart.

nu ska jag äta frukost (fast jag varit uppe i snart två timmar) och kanske att vi hinner spänna kedjan på min ena cykel (som hoppat av två gånger nu!!!) innan vi åker.

Inga kommentarer: