söndag, maj 4

ta mer av mitt hjärta.

första dagen med linne och shorts för mig och nästan så att man kan kalla det första riktigt varma sommardagen, för gränsen för vår passerades utan tvivel. självklart kan man se på färgnyansen på mina axlar, hals och nacke att jag befunnit mig under solens strålar, först liggande och sen cyklandes med en hjälm på huvudet som skuggade lite.

även igår märktes värmen när vi vandrade genom stan från karolinska efter att ha mätt några cellplattor på mitt jobb. den efterlängtade nya wich-glassen
(maffiga choklad-cookies med rikligt av chocolate chip-glass emellan) från ben&jerry smälte lagom mycket och vätskedepåerna fick fyllas på med loka hallon grape. kom efter lite kringelkrokar fram till berwaldhallen där vi lyssnade på J:s syster och del andra i alla-kan-sjunga-kören. fina låtar som berörde och som vanligt kunde jag inte låta bli att sjunga med. en låt hade en rad som löd: ta mer av mitt hjärta. den gillade jag.

Inga kommentarer: