fredag, oktober 31

dag före röd dag.

är egentligen ledig idag men har jobbat ett par timmar iaf eftersom det passade bäst att lägga upp ett cellförsök så.

igår efter jobbet var jag på en liten utflykt till tasty house i älvsjö, åkte pendeltåg och sen ny busslinje hem därifrån. det är lite typiskt mig; att åka (oftast kommunalt) till nåt ställe jag får för mig och som jag inte varit på tidigare, det får gärna vara lite krångligt att ta sig dit och målet behöver inte vara så stort i sig. det är själva resan/idén som är grejen. när jag gick gymnasiet åkte jag lidingöbanan ut till gåshaga alldeles själv bara för att jag inte hade gjort det tidigare. lite senare testade jag tvärbanan av samma orsak bara för att nämna ytterligare ett exempel.

sen att jag igår blev väldigt blöt och kall pga regnet och att tasty house i älvsjö hade mycket mindre utbud än i kista kändes faktiskt rätt typiskt och kanske ännu mer förklarar/bevisar att målet inte är det primära.

nu ska jag iväg till stan en sväng och lite senare kanske träffa mamma&pappa.

Inga kommentarer: