fredag, oktober 24

igår kändes som fredag.

läste att årets influensa skulle vara extra jobbig och fick nåt infall att jag därför skulle vaccinera mig fast jag inte haft influensa på jag vet inte hur många år. så igår fick jag lite antigen insprutat i vänster överarm (som nu är öm).

vi var på bio med E&K i onsdags. patrik 1,5. egentligen inte alls min grej, jag förstår inte tjusningen med bio jämfört med att se filmen hemma; man behöver inte hämta ut biljetterna en timme innan och sen ofta stressäta nånstans under den väntetiden. man kan pausa när man vill (om man känner för att gå och äta nåt, gå på toa eller göra nåt annat, ja, det kan säkert låta märkligt men jag trivs inte med att nu-måste-du-sitta-i-den-här-stolen-tills-filmen-är-slut, det är nog en inkränktan på min känsla av kontroll) och behöver inte se nån reklam. visserligen kan jag förstå en förhöjd filmupplevelse när det gäller storlek på duk och kvalitet på ljud men jag personligen tycker inte de sakerna överväger tillräckligt för att bio ska bli en positiv upplevelse. filmen var sådär, rätt förutsägbar och lätt överdriven, svängarna kunde tagits ut mer.


nu har jag precis ätit en sen (men ej rekordsen) lunch; min variant av laxpudding med mindre potatis, massa lök och morötter istället, allt fint fint skuret i matberedaren. plus mycket lax, såklart. och ägg, mjölk och dill.

Inga kommentarer: