tisdag, oktober 7

a few things about my life right now.

igår var J:s familj (den del av den som bor i stockholmstrakten) här på middag och det var lyckat. mycket skratt. kände mig sedd.

har sett sista avsnittet av singelmammorna på svt.se (har i princip sett alla där i efterhand eftersom jag oftast lagt mig/förberett läggning innan programmet slutat). hoppas men tror inte det kommer bli nån uppföljning/fortsättning.

inte för att jag är särskilt insatt eller speciellt kunnig men jag hade aldrig förväntat mig att det skulle bli en sån här finanskris nu och att det skulle gå så fort. om jag inte haft aktier och fonder själv skulle jag nog enbart följa den med spänning men nu är det också med lite sorg och uppgivenhet. det senaste halvåret har jag börjat bli lite intresserad av det här med placeringar och köpt aktier och fonder själv för första gången men som det känns nu är det bäst att bara ha pengarna på kontot, då vet man iaf med säkerhet att det finns en inkomstpost som heter ränta varje månad.

har idag klickat hem
och var hör du hemma? av anne tyler, norwegian wood av haruki murakami och kicki och lasse av peter kihlgård från bokus. alltid samma sköna förväntansfulla känsla från det att man beställer till det att man har böckerna i sin hand.

2 kommentarer:

Maria sa...

Kicki och Lasse har jag också funderat på, du får berätta om den var bra.

Lina sa...

hehe, ja, den var ett impulsköp!