tisdag, februari 24

i recommend macs to my friends, and windows machines to those whom i don't mind billing by the hour.

(inte min personliga åsikt utan ett lite roligt citat från it-samordnaren på jobbet. det står längst ned på alla mejl ifrån honom.)

som gammal rojalist kan jag inte låta bli att kommentera dagens stora nyhet: förlovningen mellan victoria och daniel. har funderat så på varför det dröjt så länge och det enda svar hon gav var att de hade behövt den tiden. om det är hela sanningen eller ej får vi nog aldrig veta. men verkligen kul får dem iaf och bra för min nyfikenhet för nu lär vi få se mer av dem tillsammans och framför allt få lära känna daniel mer, så mycket inblick man nu kan få i ett blivande kungapars (eller ska man säga drottningspars?) liv.

en temla från thelins har precis påbörjats (pga känning) som förrätt då maten dröjer. uppskattad frihet i vardagen. tycker dock semlor är överskattade bakelser. håller på med en variant av makaronipudding med mycket lök och chorizo som jag stekte upp innan och sen lite creme bonjour paprika-chili ivispat i äggen också. får se hur det blir... tycker själv att jag är rätt bra på att komponera ihop och hitta på vad man kan göra av vissa saker/vad som passar.

Inga kommentarer: