fredag, februari 13

trerätters.

- avocado med kyckling- och baconröra (färdigköpt).
- fullkornstortilla som jag bredde med paprika/chili-creme bonjour-ost, la på köttfärs och sen ytterligare en tortilla, sen in i ugnen så det blev en slags tårta/quesadilla.
- kladdig kladdkaka (fast den blev inte så lyckad idag konstigt nog) med björnbär och grädde.

gjorde en liten trerättersmiddag idag istället då vi ska passa bror N imorgon hemma hos mamma&pappa som behöver få komma ut och göra nåt utan honom. tänkte först att han skulle komma till oss men det vägrade han så tills han förhoppningsvis mår bättre får man anpassa sig. ser fram emot att kanske börja kolla på la piovra (bläckfisken), en italiensk maffiaserie jag tyckte mycket om när jag såg den på svt för kanske tio år sen. mamma gav pappa en dvd med den i julklapp. J gjorde ett försök att ladda ned den för ett tag sen men hittade bara utan textning och det går ju an när det pratas engelska men inte italienska :-)


efter nästan tre veckor anlände äntligen boken pepparkakshuset jag köpte på tradera. undrar om inte även posten har att göra med den sena leveransen.jag har ju länge misstänkt att de inte delar ut post varje dag till oss utan sparar men det är ju svårt att bevisa.

Inga kommentarer: