tisdag, mars 24

soligt&svinkallt.

citatvärt ur den nyss påbörjade boken kärlekens raseri av ian mcewan:

om man någonsin ville få bevis för darwins påstående att de många uttrycken för känsla hos människan är universella, genetiskt inskrivna, borde det räcka med några minuter vid ankomstgaten på heathrows terminal fyra. jag såg samma glädje, samma obetvingliga leende i ansiktet på en nigeriansk earth mama, en skotsk mormor med tunna läppar och en blek, korrekt japansk affärsman när de rullade in sina vagnar och kände igen en gestalt i det förväntansfulla vimlet. att iaktta den mänskliga variationsrikedomen kan skänka glädje, men det gäller också likheten människor emellan.


känner mig fortfarande febrig av och till trots att jag bara har knappt 38 grader. har varit på jobbet trots att jag känner mig sjuk, men inte så pass att jag vill ligga i sängen. planen var att hälsa på M ikväll men vi sköt det till nästa vecka istället. och restaurangmiddagen med E&K imorgon får vi också skjuta på.


har problem med vår kyl&frys igen och idag kom en serviceman (vet att man brukar säga kille man han såg inte ut som en kille :-)) och kollade. det finns endast en kompressor och när man ställer in kylgraden så att det blir någorlunda okej i kylen blir det för varmt i frysen, pendlar nånstans mellan -12 och -16 grader. jag trodde först han skulle byta ut processorn men nu ska vi förhoppningsvis få en ny. känns kul förutsatt att frysen inte blir mindre som jag hörde att nån annan fått...vilket nu dämpade min glädje en aning...

Inga kommentarer: