söndag, mars 29

syskonträff.

middag hos M&P igår. invigning av grillsäsongen för min del även om M&P som har gasolgrill på balkongen nog aldrig riktigt slutar eller börjar sin grillsäsong :-) P:s brorsa med respektive var också där. trevligt som alltid och det blev rätt sent så vi tog taxi hem vilket var skönt.

har kollat på robinsonreprisen, gått en liten promenad med J som fick gå ensam på det inplanerade restaurangbesöket med E&K idag eftersom jag hade väldigt lågt blodsocker imorse (troligtvis pga att jag sov mycket längre än vanligt) och inte känner mig i form för att äta ute och vara social.

lite mattips: har hittat jättegod färsk fylld pasta från giovanni rana: tortellini bolognese och ravioli carciofi (kronärtskocka). samtidigt upptäckte jag smaksatta milda mat. kokade först pastan i vatten, hällde bort, tillsatte lite olja, bacon, färsk spenat och sen gräddfonden som den faktiskt smakade som. provade svamp och vit balsamico igår (jättegod) och köpte även rostad vitlök och citrontimjan som jag ska testa senare.

1 kommentar:

j sa...

åh låter som jättegod pasta! tack för tipset och trevlig måndag!