söndag, oktober 20

höstweekend i kroatien.


i onsdags kväll flög vi, Js föräldrar och erica&klas till hamnstaden zadar i kroatien för tre dagar på lite sydligare breddgrader (kom hem i natt). inget direkt känt resmål; jag hittade det faktiskt i svensk damtidning som hade ett reportage om kungaparets stadsbesök i kroatien då de bl a besökte just zadar och jag tyckte det verkade sevärt. hade ju aldrig varit i kroatien innan och gillar som bekant lite ovanligare resmål dit inte alla andra åker. fint nytt litet hotell med balkong en bit från staden, men inga problem för mig och J som gärna går, de andra tog taxi ett par ggr. den fina bilden (googlad) föreställer zadar från ovan och får illustrera så länge (tills jag kollat igenom och valt bland fotona). vädret var som svensk försommar ungefär, runt 20 grader på dagarna men kallare på kvällarna, så att man behövde kofta och eg långbyxor, fast det hade jag inte med mig :-) 

Inga kommentarer: