måndag, oktober 21

mer zadar-bilder/inte sur men uttråkad.

 vy mot nyaste delen av staden
we welcome your dog. kom att tänka på den frasen (som hotellet vi bodde på i new york stoltserade med) när jag såg detta utanför en stor mataffär.
ett badrum jag absolut skulle kunna tänka mig hemma. fast just det handfatet skulle jag nog inte välja.

 en liten ö vi la till på med färjan vi tog till ön ugljan-denna påminde lite om miljön i iseosjön i norra italien, tyckte jag.
 vyer från färjan ut från zadar 

apropå rubriken. J frågade mig om jag var sur vid ett tillfälle nu i zadar men jag var helt enkelt uttråkad just där och då. två olika saker. det kan jag bli om jag måste umgås med vissa (nog rätt många) människor en längre/för lång tid. människor som jag inte känner mig bekväm med, som inte tar emot det jag säger på det sätt jag önskar, som inte kan argumentera, resonera eller ta kritik, som bara berättar saker/tar plats utan att känna efter om mottagaren är intresserad, som sopar under mattan, som kommer för nära fast jag inte vill släppa in just de (man måste ju förtjäna sånt), som jag inte kan vara bekvämt tyst med. 

jag blir nog rätt lätt uttråkad. mer på senare år, en följd av insikten att tiden är så begränsad? att jag vill fylla den med sånt som känns meningsfullt för mig. fast det är lite dubbelt det där, för eg kan rätt mkt intressera mig, kanske under en begränsad tid? och med rätt människor.  

Inga kommentarer: