onsdag, februari 14

idag (och jag tänker inte skriva vad det är för dag :))

Vinna något stort på ett lotteri. Få en sjukdom där svaret på din retoriska fråga till läkaren: den går väl att bota? kanske inte självklart är ja. Sådant drabbar bara andra. Så tänker de flesta. Inte jag. Visst är det bra med drömmar, och de hjälper säkert många framåt, men samtidigt är det enda vi med säkerhet vet att vi lever nu. I vardagen. Inte till helgen, eller nästa vecka eller till sommaren eller när som helst som inte är nu eller ens imorgon. Jag vet att det kan låta extremt och jag tänker ju också längre än idag, men jag tycker ändå det är bra att ha den här medvetenheten.

Om det är något många med säkerhet bloggar om idag är det Alla hjärtans dag. Just därför och för att jag mest tycker det är trams tänkte jag egentligen inte skriva om det alls. Att ge någon något eller visa sin uppskattning/kärlek/omtanke på annat sätt för att någon annan bestämt att idag var en bra dag. Okej, jag vet, det blir ju samma resonemang som med jul och alla andra högtider och jag har nog redan gjort min ståndpunkt tillräckligt klar gällande det :) Take home message: gör det du tänkt för en annan människa idag! Vänta inte till födelsedagen eller till någon annan speciell dag. Det är varje dag.

1 kommentar:

Maria sa...

Håller med, som du redan vet, det gäller bara att få resten av världen att inse detta och leva därefter...vilket tycks omöjligt.