torsdag, februari 1

omöjligt att placera i tiden?




Jag är medveten om att det här stundtals börjar likna en fotodagbok, en intention jag inte hade från början, men det är lite häftigt när saker och ting ibland går sina egna vägar.
Nu när snön för första gången kommit på riktigt den här vintern funderar jag lite på hur årstiderna växlar och går omlott. Mellan den 2 och 7 januari tog jag dessa bilder, men spannet när de skulle kunnat varit tagna är väldigt mycket större. Och detta säger jag utan influens från någon annan person som anser sig veta hur det kommer gå i framtiden med miljön och vårt klimat med tanke främst på växthuseffekten. Det finns så många som uttalar sig och som anser sig ha bevis åt någon riktning. Jag har lärt mig att lyssna på sådant på ett lite mer selektivt sätt.
Förut litade jag mer helt och fullt på vad folk sa. Jag vet inte precis om man kan säga att det var naivt? Att jag trodde gott om alla? Nu ifrågasätter jag kanske för mycket vissa gånger. Men jag intalar ändå mig själv att det är en del i att bli vuxen. Och ganska ofta förvånas jag över att människor som är dubbelt så gamla som jag inte tycks ha kommit dit. Att de inte förstår, tänker eller handlar på ett sätt som jag tar för självklart. Och det känns ganska bra :-)

Inga kommentarer: