fredag, oktober 12

därför.

för att det var jätteskönt med vinterjacka och dubbla vantar idag, för att det nästan är fredag den trettonde, för att jag har 41⅓ i skostorlek, för att jag känner mig febrig och inte vet om det beror på den enorma tröttheten som subtilt rör sig i min kropp eller på att ugnen har varit på rätt länge nu eftersom bovetepajen med köttfärsfyllning aldrig vill bli färdig, för att the ark alltid har det där sköna soundet i sina låtar som på samma gång är så sentimentalt och hoppvänligt och för att mamma ringde från malmö (dit hon och bror M flugit för en höstweekend i huset i båstad med pappa och P) och bad mig kolla pin-koden till hennes mobil som hon glömt eftersom hon aldrig annars stänger av den. därför.

3 kommentarer:

beerbelly sa...

Det var tokigt kallt idag :(. Jobbigt.

Anonym sa...

Eller skönt, att få ta på sig en varm vinterjacka. Och njuta av värmen när man kommer in från kylan. Man får ta det goda, och blunda för det dåliga :)

Lina sa...

bedömer övriga kommentarer ang vädret överflödiga :-)