lördag, oktober 20

inflätad i sig själv.

J har lärt mig att det finns nåt som heter eloxerad aluminium. han ville ha såna röda garderobsknoppar/handtag men det fanns inte på ikea när vi var på deras världens största. vad som dock fanns var en produkt som hette amorf frost (fönsterdekoration). vissa ord känns så mycket mer än andra. amorf kommer från grekiskans amorphos som betyder oformlig eller formlös. plaster som har en oregelbunden kedja som är inflätad i sig själv och andra kedjor är amorfa . allt från wiki.

dessutom har jag äntligen hittat en bra (enligt mitt tycke) definition av intellektuell (i tillsammans är man mindre ensam av anna gavalda). dessvärre hittar jag det såklart inte nu när jag bläddrar i den...skrev av det och har det i ett worddokument i min dator...typiskt. jaja, har snart läst ut den boken iaf och den innehåller en hel del tänkvärt och till och med citatvärt, så minst ett kommer iaf. typiskt nog finns inte de senaste fotografierna här heller, men jag har iaf äntligen lagt över dem till datorn, så de kommer också. snart. tycker själv det har varit lite bildbrist här på sistone.

Inga kommentarer: