söndag, juli 12

uppehåll vid rätt tid.

turligt nog stämde väderprognosen och det var uppehåll när vi kollade på parkteaterns monolog älskaren på djurgården i fredags. när det var ungefär en kvart kvar blev det fel på ljudet och då gick vi, även om skådespelerskan var bra var det rätt oskönt att sitta som vi gjorde rätt på marken med benen framåt då alla bänkplatser var upptagna trots att vi kom en timme innan start och D med flickvän ännu tidigare. åt som planerat på blå porten sen och det var bra, jag gillar när utbudet är stort och sällskapet gör att man skrattar.

middagen och femkampen hos M&P igår var lyckad. de två barnen, en 5-månaders och en tvååring, som var med är såna charmtroll bägge två. klarade oss från regn även om det blev lite mulet. kul med aktivitet istället för att bara sitta. min något rastlösa själ kan ibland ha svårt för det. M är fenomenal på att göra musikkryss och det blev ett sånt också igår. sen att mitt lag kom sist gjorde inte så mycket, med åldern har jag slipat av den där dåliga-förlorar-egenskapen.

när ändå E&K skulle komma på fika idag ville J bjuda sina föräldrar också. de dyker upp på eftermiddagen och innan dess blir det en springtur för mig. ungefär en månad sen sist nu så det borde kännas i benen imorgon.

Inga kommentarer: