tisdag, juli 7

växlande molnighet med skurar.

bilden är ifrån den nyliga semesterveckan (tagen i mölle).

dagens middag bestod av brieost (som jag alldeles nyligen lärt mig uppskatta) med kex samt morotskaka på kakmix som blev mycket saftig och god då jag tillsatte ägg, smör och apelsinjuice till smeten. jag kan inte nog upprepa vad jag gillar sån vardagsmiddagslyx.
annars då?
  • present till M som vi ska till på lördag är fixad.
  • jag minns att för exakt två år sen var det ungefär (ganska precis) samma väder som idag.
  • effekten av den långa cyklingen i söndags är att benen känns pigga.
  • den nya boken, bombyx av anne rambach, jag precis påbörjat, verkar lovande, annorlunda på nåt sätt.
  • både igår och idag tog jag bussvägen till jobbet; två bussar vilket ger ett byte = ett mindre än den vanliga vägen som är tväris, tunnelbana och buss om än bara några stationer på varje, vilket brukar gå fortast men nu när tväris bara går var tioende minut och det var mindre köer i trafiken än vanligt gick det fort med denna alternativa resväg.

Inga kommentarer: