onsdag, juli 1

västra hamnen, malmö.







förvånades över att malmö var så litet, att västra hamnen var så snyggt och påkostat och att det fanns en strand så centralt men det har kanske just med storleken på stadskärnan att göra. A, J:s kompis, som vi bodde en natt hos, bor precis vid pildammsparken så innan de vaknat tog jag en powerwalk i den förvånadsvärt stora stadsparken. dag 2 när vi bl a gick till malmöhus fick jag såna skavsår att jag tog av skorna och gick barfota på malmös gator. har aldrig förr fått en röd blåsa som nu efter läkning ser ut som ett födelsemärke.

middag igår blev pizza som vi tog med oss ner till bryggan i ekensberg. J fick kolla på sina båtar och jag njöt av värmen i skuggan. känns bra med en lite svalare dag.

uppdatering 17:33
det där med svalare fick jag minsann äta upp :-) sitter inne med neddragna persinner nu och kollar västkustboenden. J:s syster A med familj ska vara där nere om ett par veckor och istället för att åka upp till östersund tyckte hon vi kunde hälsa på dem där och jag åker mycket hellre till västkusten igen. hittade ett hotell i kungälv och känner att det nog skulle vara skönt att slippa disk och planering av och matlagning en vecka eller så...får se vad J tycker om det...

glöm inte att andas in: fläder och jasmin doftar mest och bäst!

Inga kommentarer: