lördag, augusti 22

visuellt icke-representativt från dagen.



mest för att det ju var pannkakstårtan som var i fokus men den glömde jag fota, och kanske framför allt umgänget, som delvis inte låter sig fotas så gärna och för att samhörighet och gemenskap och glädje är så svåra att fånga på kort. typ.

alltså fint umgänge med
mamma&pappa, bror N, bror M med sambo P och kompis K. och pannkakorna som lagts på varandra med hallonsylt och grädde emellan njöts. presentledes fick jag bl a parmesanost från italien och egenodlade tomater och paprika, vilket uppskattas. en annan god grej som också slank ned igår var potatis- och blomkålsmos som jag testade att göra för första gången. åts med köttfärslimpa i vilken jag blandat i en crème bonjour cuisine scarlottenlök och gräslök och lagt bacon ovanpå.

gick en skön promenad med gästerna så jag blev alldeles slut i värmen som behagade komma efter det långa regnandet. sov inte så bra inatt heller vilket säkert spelar in. låg och kollade på helena bergströms regidebut
se upp för dårarna efter frukost och ska se klart den nu. över förväntan, faktiskt.

Inga kommentarer: