söndag, juli 11

att fånga ljuset/komplementfärger.

tycker det är svårt att fota jordgubbar, lättare om de är delade. gillar bladbilden mycket mer. fast samtidigt är anatomin på jordgubben så fascinerande, som så ofta med naturens (?) skapelser, speciellt om man studerar dem i detalj. snackar vi estetik tycker jag dock inte att det blir så snyggt när man rensar jordgubben, dvs tar bort det gröna, ser liksom ut som ett öppet sår, till skillnad från t ex äpplen och päron som får en snygg liten pinne. är det bara jag som funderar på sånt?

gud var varmt det har varit och är idag. vår termometer visar 32 grader i skuggan. sitter på balkongen (i skuggan) efter att ha varit på en cykelutflykt till cykloteket på norra stationsgatan (igen, ja). J var också med och skulle hjälpa mig med hur hårt cykelhjälmen ska sitta och denna gång fick jag även hjälp av en mycket bättre säljare. han kände och förklarade att det är okej att få in ett finger under hjälmen. blev en snygg vit/rosa giro flume-hjälm och det känns att den sitter bättre än den förra. sen fikade vi på karlbergsvägen innan vi handlade lite vid fridhemsplan och fortsatte hem i sakta mak. hade bara bikinitop och korta shorts på mig nästan hela vägen, allt annat blir för varmt, även om det fläktade lite grand.

Inga kommentarer: