fredag, juli 9

tummen ned för försäljaren på cykloteket.

cyklade med vivien till stockholms glasshus på birkagatan idag på lunchen. tog vit choklad med daim och lakrits, men blev faktiskt lite besviken. är nog bara så att jag inte gillar kulglass lika mycket som förr längre. efteråt var vi in på cykloteket för vivien hade problem med att bakdäcket var lite skevt. jag började kolla på hjälmar då jag tycker min sitter för löst och frågade en försäljare, som visade sig vara väldigt inkompetent, om detta. utan att ens känna på min hjälm eller de jag provade sa han att de satt bra, förutom att min var gammal och fått en massa smällar. finns inte ett spår av nån smäll på den och jag sa att den inte fått nån. du har säkert tappat eller slängt den i golvet. känner att ska jag köpa en ny vill jag veta säkert att den sitter tillräckligt hårt, så jakten får fortsätta.

är så trött på kvällarna och speciellt trött i benen, känner jag när jag lagt mig, vilket jag antar beror på cyklingen. tycker liksom att musklerna borde vant sig nu efter sex veckor. nåväl, igår fastnade jag dock för amanda jensens sommarprat när jag lagt ifrån mig min bok för att jag var så trött. hon pratade så tilldragande, jag gillar hennes röst, visste inte att hon hade nedsatt lungkapacitet efter en dubbelsidig lunginflammation som liten.


imorgon kommer troligen erica&klas hit för grillning, jag hoppas på att J också tycker att korv och berget utanför oss är bra förslag på föda och plats :-)

Inga kommentarer: