torsdag, juli 29

hemma.

skönt trots att vädret var rätt mycket kallare och våtare här än nere på karpathos, har varit mellan 30 och 35 grader varenda dag, egentligen lite i varmaste laget för mig, men det går ju inte att välja exakt temperatur. vi har bara tagit det väldigt lungt och slappat; varvat mellan strand, pool och vår stora fina balkong. läste ut all lektyr jag hade med mig men hittade en liten affär som hade några svenska böcker och hittade genast en bok jag kände att jag skulle gilla, slutet på sagan var bara början, den känslan är så skön när man är i akut behov :-) lite promenader har det blivit men värmen har gjort att iaf jag inte orkat så mycket. en dag hyrde vi en fiat panda och åkte upp i bergen (där vi fick färsk mandel av folk som plockade från träd), bl a till aperi och vidare lite runt på ön, åkte som längst upp till lefkos. bilder kommer senare men ön är väldigt karg och maten var väl sådär, säger kräsna jag :-) hotellet var en fullträff och för ovanlighetens skull lyckades jag inte bränna mig som jag brukar, berodde nog mycket på det fina vädret här innan vi åkte, som jag hoppas snart kommer tillbaka. ska bli skönt att krypa ned i en mjukare säng snart, hotellets var alldeles för hård.

Inga kommentarer: