torsdag, augusti 19

29.

imorgon fyller jag 29 år. J hade köpt fyra olika slags bröd från bageri, nåt jag gillar (som vi åt nu ikväll med ost och smögenröra eftersom vi ska äta ute imorgon) och clean shower fresh. jag har pratat om att jag läst så mycket om dessa clean-parfymer, men inte kommit för mig att lukta på dem. J tyckte denna var bäst så det blir nog att jag behåller den. imorgon ska vi alltså äta ute, närmare bestämt på restaurang gården vid norra bantorget med mamma&pappa, niklas, farmor och erika&klas. hade först inte tänkt fira nåt mer än att hela familjen kommer hit efter rodden nästa helg men mamma föreslog att vi skulle gå ut och äta och jag tyckte det passade rätt bra.

blev alltså tunnelbaneutflykt till hökarängen igår efter att jag gått ned (eller upp?) till centralen och fått en stor blåsa på lilltån som jag väl framme hos erica&klas tog hål på med en bränd nål och sen satte på ett compeedplåster de hade. tog ett par andra skor idag men det gjorde fortfarande mer än ganska ont och då jag tog en titt var förklaringen att den hade den fyllts med vatten igen och fylldes igen och igen. imorgon får det bli ädelstensskorna som är öppna framme vid lilltån. vi åt iaf prinsesstårta och kollade på bilder från deras fjällvandring tidigare i somras.

var tveksam imorse om det skulle gå att cykla eller om det regnade för mycket. bestämde mig till slut för sl även idag och sista biten, på bussen från st eriksplan, somnade jag nästan. en sån skön känsla även om man inte får sova vidare.

1 kommentar:

Maria sa...

Grattis på födelsedagen!