måndag, augusti 2

blöt.

det är det minsta man kan säga att jag var när jag kom hem efter cykeltur till biblioteket (nu ligger tredje boken vyssan lull i hammabyserien av carin gerardsen bredvid mig) i alvik. regnade bara pyttelite när jag åkte men sen blev det mer. får ju såklart skylla mig själv när jag cyklar i endast linne och kofta för jag visste ju att det skulle bli regn, bara inte hur mycket.

är ledig imorgon också och tänkte börja jobba på onsdag. skönt med ett par dagar hemma med att bara göra ingenting, dvs läsa bloggar&bok, promenera, cykla, handla, laga mat och kramas. vara. kan inte få nog av det, känns det som iaf, känner mig fullt sysselsatt och inte ett dugg uttråkad :-)

igår var vi med erika&klas i pershagen hos J:s föräldrar. fick grillad oxfilé med bearnaisesås och på promenaden vi tog innan i skogen fann vi även massa små och pyttesmå hallon som, om de fått mer vatten, skulle varit rena guldgruvan för mig :-)

Inga kommentarer: