onsdag, augusti 4

lärare med burka?

gick ju inte att cykla imorse, eftersom jag inte vill cykla med regnställ/cape, tycker ju liksom att det blir för mekkigt. så det blev till att fälla upp paraplyet och trava ned till tvärbanan. missade den ganska precis och så även bussen (152:an), men så signalerade en annan tjej till busschauffören vid rödljuset en bit ifrån själva hållplatsen att hon gärna ville gå på och då öppnade han så även jag kunde gå på.

hörde lite debatt på radio på bussen med bl a jan björklund, han tyckte inte att en kvinna med burka skulle kunna jobba som lärare. kom på att jag aldrig ens tänkt den tanken men jag tycker inte heller att det är ett bra synsätt att förmedla till barn (eller till nån, för den delen), just för att det bara är kvinnor som täcker sina ansikten (och kroppar). om även män gick omkring så vore det en annan sak.


hade glömt koden till kaffemaskinen - då har man väl haft semester tillräckligt länge?

nu har vi precis ätit en tidig middag bestående av blodpudding, lingonsylt, bacon och kokt vitkål. jag blev inte mätt så det blev kiwi till efterrätt och nektarin som jag tar med mig när vi går ut alldeles strax. solen har återvänt så kanske att man kan sitta på en bänk i den vid vattnet. J får kolla på båtar och jag tar med min bok. har sån läslust och även lånat första boken i katarina wennstams serie, smuts. är ju egentligen emot att inte läsa böcker i ordning men mamma hade lånat smuts av petra som sa att dödergök var så bra och att man kunde läsa den först, och det gick ju bra.

Inga kommentarer: