söndag, augusti 15

ligg still om hunden anfaller!









sitter i sängen och slappar och surfar, och pillar lite med kort, och har så gjort ett tag. har somnat sent de senaste dagarna och tråkväder ute vilket gör det än mer okej att bara sitta inne och kanske tom sova middag senare. hade tänkt springa men har fått rätt ont i halsen så jag skippade det.

tog med kameran i fredags för att jag tänkte fota J:s systersöner på 5 och 3,5 år (som till vardags ju bor i östersund) och maten (tog tonfisk) såklart men det är nåt speciellt med vad man kan fånga i ett barns uttryck. efter rubys gick vi med J:s föräldrar till södra station där de tog pendeln och sen gick vi hela vägen hem. hade medvetet lämnat tröjan hemma för att jag inte orkade bära, tänkte att jag får väl frysa, men det gjorde jag inte, verkligen ovanligt med en sån här fuktbölja.


och igår var det om möjligt ännu varmare och fuktigare! mamma&pappa hämtade upp mig i alvik, (dit jag gick i kjol och endast bikiniöverdel och tur var det för jag hann bli klibbig rätt snabbt ändå) vi handlade sen på vägen hem till dem och sen lagade jag paj med köttfärs, grönsaker, fetaost och filodeg och efterrättspajer med blåbär och mandelmassa med niklas som sällskap. marcus&petra kom senare och vi grillade hel laxsida marinerad med lime och saffran. pga en getingallergiker (mamma) och två väldigt getingrädda (marcus och niklas) i familjen satt vi under ett jättestort nät som mamma&pappa satt upp över jätteparasollet och det sköna igår var att nätet även stängde ute fukten. en trevlig kväll med mycket prat om semestrar, relationer och lite politik som vanligt :-) vi hade lite presentutdelning av småsaker folk köpte på semestern och jag fick bl a de macaroniliknande kakorna från franska rivieran. jag köpte olivtvål på karpathos som togs väl emot. nu när marcus&petra tillfälligt bor hos hennes föräldrar på lidingö i väntan på husköp är det ju inte lika nära att skjutsa hem mig så vi gjorde en taxiskarvning vid norra station. inte för att jag har så stor erfarenhet av att åka taxi, gillar framför allt inte att göra det själv, men igår var nog iaf första gången med en svensk chaufför. han påminde lite läskigt nog om den där galna snubben i bodyguard som har whitney som idol (för övrigt en film jag gillar skarpt).
en annan sak som är lite läskig är skylten som sitter på petras föräldrars hus, som hon också berättade om igår, sen de hade hund (schäfern abbe) när hon var liten. rubriken syftar på den skylten.

Inga kommentarer: