söndag, augusti 29

ytterligare några reflektioner från karpathos.


bröllopsdekoration på trappräcke. tror ett par i byn (aperi) gift sig.

tycker orden semi skimmed på mjölkförpackningen var roligt.


så gillar jag när man sätter både toalett och borste på väggen, lätt att städa och snyggt. undrade lite om vi skulle kunna kasta papperet i toaletten eftersom det på vissa håll i grekland inte är så, men här gick det.

geten och ett par andra kompisar till denna gick vi (och massa andra) förbi på väg in till hamnen. de gick fastbundna i fötterna omkring på en liten torr plätt, såg inte ut att ha vare sig vatten eller mat. vi skojade om att ägaren kanske väntade på att de skulle dö :-) tycker de där sakerna som hänger ned bakom munnen ser så konstiga ut, vet inte vad det är för nåt.

mannen som ser ut ungefär som mannen på yoghurtförpackningarna såg vi flera gånger. han var lite lustig och gick runt med lite för långt uppvikta jeans. jag tycker han var uttrycksfull.

-----
rodden vid brostugan igår var faktiskt jobbiggare att än jag trodde. man kom liksom inte så långt per årtag, eller om min teknik kanske inte var den bästa och båten lite mer fyrkantig än långsmal, men det var ändå helt okej och nåt jag skulle kunna göra igen.


sen åkte vi ju alla hem hit och åt buffé som jag fixat och den var omtyckt, vilket var kul. skratt och prat som oftast med min familj. har nu diskat klart allt från igår och snart blir det prommis med handling i liljeholmen.


Inga kommentarer: