onsdag, september 1

observationer.

(förutom att det nu är höst i luften på riktigt, även om prognosen för nästa vecka förespråkar varmare väder.)
  • har sett en ganska ovanlig bil: en volkswagen phaeton, deras premiumbil. tycker inte den var särskilt snygg, lite för kantig men det är alltid kul med ovanliga (och dyra) bilar :-)
  • tjej som gick med vikter kring vristerna, antagligen för att öka belastningen. såg lite kul ut och först trodde jag det var korviga strumpor/benvärmare.
  • på fredag ska (kronprinsessan) victoria komma till karolinska (där jag jobbar) och vara med när första spadtaget till det nya sjukhuset tas. jag och vivien har bestämt att vi ska gå och titta och vi lär ju inte precis vara ensamma :-)
nu ska jag cykla hem. lagade dagens middag redan igår kväll på överbliven kokt blomkål och potatis som jag frusit in från i helgen. stekte bacon och tog upp och brynte sen rå blomkål och några morötter i baconfettet. hällde på vatten och buljong och när grönsakerna nästan var mjuka hällde jag i de redan kokta samt baconet och grädde. mixade. enkelt och bra alternativ att ta hand om överblivna potatisar. och väldigt gott blev det med.

Inga kommentarer: