onsdag, september 8

tandläkarbesök, hasselbacken och tv-inspelning i frihamnen.

idag cyklade jag via östermalmstorg till jobbet. anledning: tandläkarbesök. status: inga hål eller antydan till. kostnad för undersökning och lite tandstensborttagning: 915 kr. nytt på mottagningen sen sist: tv i taket med en speciell kanal för tandläkarmottagningar (typ vackra bilder på hus och blommor och information om tandhälsa) samt coolt platt spritbart tangentbord till deras dator.

imorgon och på fredag ska jag vara med på ett who-möte om prostatacancer på hasselbacken. kommer vara föreläsningar om allt möjligt, från tidig upptäckt - screening och terapi med botande syfte - strålning vs kirurgi till tumörmarkörer och prostatacancer sett från patientens vy.

på fredag eftermiddag kommer jag sen åka en ny busslinje, alltid kul för mig som är lite kommunaltrafikfrälst ;-) nämligen 76:an från djurgårdsbron till frihamnen där vi och erika&klas ska vara publik till
vem kan slå filip&fredrik? verkar som det kommer pågå ändå till klockan elva, hoppas jag kan hålla mig vaken :-) stor risk att jag somnar om jag bara ska sitta och inte göra nåt.

Inga kommentarer: