torsdag, september 23

feber.

jag är hemma idag, förkylningen har tilltagit och jag har tom feber (iofs inte så mycket: 38.1 igårkväll men det känns), vilket måste varit flera år sen sist, och den där speciella huvudvärken som kommer med det. reflekterade över fenomenet täppthet imorse vilket innebär att inte kunna andas samtidigt som man äter/tuggar :-)

blev glad när jag hittade romanesco på coop häromdagen för det har jag inte sett på väldigt länge. tycker den är så vacker, dock ett märkligt resultat av blomkål/broccoli-hybrid, tycker jag. ser liksom inte ut som man tror och smaken är mycket riktigt också lite mer åt kålhållet.

även sojabönor har jag letat efter länge sen jag åt det ute en gång för länge sen. hittade en påse frysta såna av en slump på ica, deras eget märke ica selection. man ska koka och sen ta ur ärtorna ur skidorna som är för hårda att äta. trots namnet smakar de mer som ärtor än bönor.