söndag, september 19

föräldrafikor och val 2010.

igår var J:s föräldrar här på en snabbfika. jag hade sprungit innan och vi hann även ner och köpa några smågrejor på bageriet och coop konsum (som det ju faktiskt heter nuförtiden även om jag föredrar att säga coop eller konsum, blir ju så långt annars). såg sen när vi kom hem att grejerna därifrån inte var direkt nybakade/nygjorda, tillverkningsdatum var 12:e och 13:e september, dvs sex och fem dagar gamla bakverk. okej, det var väl upp till oss att kolla datum men kan man inte ta för givet att kylda bakverk packade i butik är nyare än så? kanske inte. jag kollar oftast datum på grejer men i det här fallet bedömde jag det inte som nödvändigt. de smakade iaf helt okej, såg turligt nog inte datumen förrän efter vi ätit.

pratade med mamma&pappa i fredags om att eventuellt ta en prommis nånstans idag, så vi träffades i alvik och parkerade på norr mälarstrand för att gå runt kungsholmen. blev inte hela men till stadshuset (där massa ryska turister trängdes) och sen längs karlbergskanalen till st eriksbron där vi gick upp förbi st eriks gymnasium och till fridhemsplan där vi fikade på thelins. satt ute med filt men idag var första gången jag frös i shorts och sandaler, fast jag går över till långbyxor och strumpor sist av alla :-) kollade sen lite på ljuslyktor som petra önskar sig, hon fyller 30 i veckan men hon och marcus ska ha gemensamt firande när de flyttat in i nya huset.


röstade gjorde vi redan förra veckan. spännande utgång idag eftersom det känns rätt jämnt men jag är ganska säker på att alliansen vinner, vilket väl inte helt är i linje med min åsikt. noterade flaggorna på bussarna och tväris, visste inte att valdag var flaggdag.

Inga kommentarer: