lördag, september 11

det är nåt speciellt med fredrik wikingsson.

tv-inspelningen igår var rolig. av det lilla jag sett av filip&fredrik tidigare förstår jag den uppmärksamhet de fått även om det här programmet mest var som ett tävlingsprogram vilket som helst och inte så roligt eller intressant som de också kan vara. inspelningen var klar vid halv tio och jag höll inte på att somna en enda gång(!) vilket jag däremot gjorde under dagen på konferensen på hasselbacken i en sal utan fönster där manliga (på torsdagen var det faktiskt en kvinnlig) läkare berättade om olika saker rörande prostatacancer som kändes långt ifrån min vardag och på en lite för hög nivå. sammanträffningsvis var filip&fredrik gästprogramledare i ring så spelar vi imorse också. vi hör det ganska sällan nuförtiden, vet inte varför egentligen för jag tycker verkligen det är underhållande och filip&fredrik passade perfekt för att leda det. jag tycker att speciellt fredrik har nåt speciellt tilldragande och intressant, nåt i blicken och ansiktsuttrycken och hur han pratar som gör att han är en väldigt bra programledare.

började morgonen med att bädda rent i sängen och sen har jag suttit här mellan varven ned till tvättstugan. snart dags att hämta upp allt. rätt skönt och lungt, faktiskt. känner mer och mer att jag liksom behöver en av helgdagarna till just bara sånt, vara hemma och slappa, fast inklusive städning, tvättning, handling och matlagning då som kanske inte egentligen ingår i den kategorin.

senare ser jag fram emot att testa polkabetorna jag
köpt för första gången. ska rosta dem, sötpotatis (igen, då jag gillade det väldigt mycket sist), fänkål och andra grönsaker i ugnen och ha till lax med pesto på spenatbädd, också i ugn, fast lågtempad (innertemp på 55-60 grader och ugnen på knappt 100 kanske).

tillägg 20:00 några bilder på den goda maten.
















Inga kommentarer: