fredag, september 3

victoria och lite om poliser.

fick mer än en skymt av victoria då det första spadtaget till nya karolinska togs idag. andra gången jag ser henne på tre månader, det är inte dåligt. spadtaget var i själva verket några sprängningar som victoria fick starta genom att trycka ned ett handtag på vilket det stod 1.3g. filippa reinfeldt,som ju är landstingspolitiker, några andra politiker samt ki:s rektor var bl a också på plats och pratade lite. vi stod väldigt nära en säpo-vakt och jag har alltid tyckt att det är lite coolt att vara det även om det nog inte är särskilt roligt att valsa land och rike runt och lyssna på massa blajprat om hur bra och fint och vackert och positivt allt är. okej, det var väl en aning överdrivet men ytligt prat måste det ändå bli. oftast neutrala, slätande ord vid t ex tillställningar som är sorgliga/högtidliga, det är min erfarenhet iaf.

apropå specialpoliser har jag sett nationella insatsstyrkan träna på stora essingen två morgnar när jag cyklat till jobbet. första gången funderade jag på vad det var, misstänkte att polisen förberedde dykning men andra gången verkade det som om de skulle öva på att fira sig ner och upp. då hade vissa av dem poliskläder men deras bilar var mörka. en kollega till J, som är beredskapspolis, visste vilka det var. antar att det inte bara är jag, men hos mig infinner sig iaf en väldigt unik känsla när jag passerar poliser, lite se mig, jag är oskyldig, ser upp lite till er och skulle jag ha nåt att berätta för er skulle jag vara stolt över det. när jag tänker efter är det nog lite samma känsla som med kändisar...

Inga kommentarer: